Project Details

‘Hoe kunnen wij met ons educatieve aanbod een structurele en betekenisvolle plek in het onderwijs verwerven?’ en ‘Hoe kunnen we de boodschap overbrengen dat op onze planeet mensen, dieren en natuur elkaar nodig hebben?’ Dat waren twee vragen van het Wereldnatuurfonds Nederland (WWF). Wij bedachten Toekomstkunde: een wekelijks aanbod van zelfstandige opdrachten over de actualiteit. Want kinderen zitten vol met vragen over onze aarde en de problemen en ze willen weten wat ze eraan kunnen doen! Bij de zelfstandig te verwerken werkbladen voor groep 5/6 en 7/8 ontvangen leerkrachten ook een mailing met suggesties om het onderwerp te verbreden of te verdiepen of om er meer praktisch mee aan de slag te gaan. We werkten het concept verder uit, deden onderzoek onder leerkrachten en testten de pilotlessen uitgebreid op scholen. We zijn er erg trots op dat in korte ruim duizend scholen zich op hebben gegeven om de lessen te ontvangen. In september 2019 gaat Toekomstkunde echt van start. Kijk op www.wwf.nl/toekomstkunde.